הגנה מפני קרינה

הגנה מפני קרינה

לשמש יתרונות רבים, אבל היא גם הגורם העיקרי להזדקנות מוקדמת של העור. התדלדלות שכבת האוזון גורמת לחדירת קרינת השמש בעוצמה הולכת וגוברת שמעלה את הסכנה הכרוכה בחשיפה לקרני השמש.

חשיפה לקרינה אולטרה סגולה (UV) נחשבת היום לאחד הגורמים העיקריים של סרטן העור. מכוון שעוצמת הקרינה גדלה עם השנים – גם שיעור התחלואה בסרטן עור על סוגיו השונים צומחים משנה לשנה.

הצורך בהגנה מפני קרינת שמש הופך משמעותי וחיוני יותר במיוחד בארץ עתירת שמש כמו ישראל בה רמות קרינה גבוהות נמדדות במשך 8-9 חודשים בשנה.

סדרת תכשירי ההגנה מפני השמש של סקין גארד, מיישמת פורמולות מתקדמות ופורצות דרך בתחום ההגנה מפני השמש עם התאמה לתקן האוסטרלי המחמיר בעולם.

מהן הסכנות שנובעות מחשיפה ארוכה ובלתי מוגנת לשמש?

קרינת השמש חודרת לשכבות העור השונות וגורמת לאדמומיות, שלפוחיות ולכוויות עור . סימנים אלו אומנם חולפים, אך השפעתם מצטברת במהלך החיים. החשיפה הממושכת לקרינת השמש פוגעת בחומר הגנטי של תאי העור ומגבירה את הסיכוי ללקות בסרטן העור ובעיקר בסוג הקטלני מלנומה. היא גם מאיצה את הזדקנות העור, התייבשותו והתקמטותו.

קרני UV

קרניים המזיקות לעור ולבריאות שלנו!

קרני UVB קרניים אלו מפיקות חום. חודרות לשכבת העור העליונה ויוצרות אדמומיות וכוויות עור. מקדם ההגנה SPF קובע רק את ההגנה מקרני UVB.

קרני UVA אינן מפיקות חום,אך הן חודרות לעומק העור וגורמות לנזקים ארוכי טווח כמו קמטים, כתמים, הזדקנות מוקדמת של העור, ואף פוגעות ב- DNA של התא ועלולות לגרום לסרטן העור.

למעלה מ: 90% מקרני ה UV המגיעות לכדור הארץ הן קרני UVA

מהו שיזוף?

השיזוף הינו דרכו של העור להגן על עצמו מפני קרינת השמש המזיקה. מערכת ההגנה של העור מפעילה אנזים בשם טירוזין. אנזים האחראי על הפעלת התאים המייצרים מלנין. המלנין הוא זה היוצר את הגוון השזוף.

האם כולם משתזפים?

לא. בשל הסיגול האבולוציוני, אפריקנים כהי עור אינם משתזפים מאחר ועורם עשיר ממילא במלנין המונע חדירת קרניים לעור. לעומת זאת, עור בהיר מאוד אינו מסוגל לייצר מלנין ולכן הוא אינו משתזף בשמש. הוא נשרף.

מקדם ההגנה SPF

מגדיר את משך זמן ההגנה האפקטיבי של תכשיר ההגנה מפני כוויות שמש הנגרמות מקרינה, בהשוואה לזמן שהיה לוקח לעור להאדים ללא הגנה.

לדוגמה: אם ללא תכשיר הגנה מופיעה אדמומיות על העור לאחר 10 דקות, עם מקדם הגנה SPF15 תופיע אדמומיות אחרי 150 דקות (10 X 15).

מהם מסנני קרינה

אלה הם חומרים המסננים את קרני השמש החודרות לעור, ע"י בליעת הקרניים או על ידי החזרתן מהעור לאטמוספרה. המסננים הכימיים סופחים את קרינת השמש והיא נותרת ע"ג העור. המסננים הפיזיקלים פועלים על עיקרון "אפקט המראה" ומחזירים את הקרניים לשמש.

במוצרי סקין גארד יש שילוב אופטימלי של מסננים כימיים ופיזיקלים.

מתי הכי נכון להתמרח?

למסנן הקרינה לוקח 20-30 דק' עד שהוא נספג בעור, לכן עדיף להימרח עוד לפני היציאה לשמש. יש למרוח את העור בשכבה אחידה ונדיבה. ולחדש את המריחה כל שעתיים. ומומלץ במקרים של הזעה, כניסה למים ו/או ניגוב העור במגבת להימרח שוב.

כיצד סקין גארד מגן על העור מפני קרני השמש?

כל מוצרי סקינגארד חוסמים מעל 90% מקרניUVA לפי התקן האוסטרלי
כל מוצרי סקינגארד מסננים את קרני הUVB- לפי דרגות הSPF- השונות

כיצד סקין גארד מטפח את העור?

תכשירי ההגנה של סקין גארד מכילים רכיבים המסייעים להגן על העור ולטפח אותו והינם היפו אלרגניים.

מכיל פרו ויטמין B5 להעשרת העור בלחות.

מכיל ויטמין E המגן על העור מפני רדיקלים חופשיים הגורמים להזדקנותו. מכיל אלוורה ואלנטואין להרגעת העור